divendres, 29 de maig del 2009

Ho haveu vist?



Aquests dies d’eufòria col•lectiva i passió pel Barça tota l’economia torna a rutllar. S’han venut cerveses a dojo, sobretot les marques catalanes, Damm, Moritz, San Miguel, i com no, la Moska de la sarrianenca birrart. Els locals socials plens a vessar, amb gent somrient d’orella a orella. L’alegria ha traspuat totes les samarretes (uns quants milions venudes al mòdic preu de 70 euros, just do it) i qualsevol andròmina amb l’escut del Barça ha estat objecte de culte. Els proveïdors del merchandising han fet l’agost i els diaris han tornat a viure les seves bones èpoques, generant ingressos per publicitat.

El Barça ha venut moltes coses: bon joc, fair play, pedrera, seriositat, rigor, treball i sobretot la marca Barcelona. Des dels Jocs Olímpics que la ciutat no havia rebut una empenta d’energia tan formidable com aquesta. No sempre es te en compte el que genera l’esport, el d’èlit i també el de base, sempre s’infravalora, com si només l’economia rutllés per què uns finlandesos varen inventar el Nokia. Només cal veure el moviment dels caps de setmana i la munió d’autobusos amunt i avall o l’enorme desplegament organitzatiu que suposa la massa de gent que s’ha desplaçat a Roma, per terra, mar i aire. Barcelona s’està posicionant com una ciutat esportiva, amable, amb bon nivell cultural, amb una bona xarxa comercial, una excel•lent oferta hotelera i gastronòmica, una ciutat ben valorada per Fires i Congressos. Molt poques ciutats arriben a aquest nivell, i Barcelona, gràcies a l’esport (el futbol però també el Formula1, o el tennis), juga a la primera lliga mundial de les ciutats. Això val una fortuna. Algun dia a Pep Guardiola el proposaran per un nom de carrer. S’ho ben mereix.

Enhorabona, campions!!! ,així, amb interrogant d’admiració com diu el iaio del casal rock. L’haveu vist? També ha fet fortuna al zona zaping.