dissabte, 24 de maig del 2008

Anem bé o farem salat?



Acabo de rebre una carta de l’alcalde de Sarrià de Ter per la qual em demana disculpes pel retard en l’enviament de les cartes per la celebració de l’acte del 25è aniversari de la segregació de Girona. Demanar disculpes sempre és difícil i, per tant, el gest l’honora.

Ara bé, em dóna la sensació que sempre fa salat, que va a remolc de les circumstàncies. El mateix article publicat al Diari de Girona sobre aquest acte es publica amb massa retard, i no en parlem en relació a l’efemèrides, que es va escaure a primers de març. Les paraules de disculpa les vaig trobar a faltar moments abans d’iniciar l’acte, quan ja li havien arribat veus de gent molesta, no només per no haver rebut la invitació, sinó també per no haver estat convidada.
En la carta fa extensiva la seva disculpa a la tècnica responsable de l’acte. No s’hi val compartir les culpes, aquí l’únic responsable és l’alcalde, ja que reuneix en la seva persona les atribucions sobre informació i protocol. En política les responsabilitats les assumeixen els polítics de cada àrea, no els tècnics ni el personal administratiu.

Fa pocs dies, la regidora Dolly Grau em va comentar que recomana a tothom ser regidor o regidora de l’Ajuntament ja que així t’adones de com és de complicat gestionar-lo. El meu parer és un altre, ja que des de fora ja pots preveure que això no és fàcil, i qui vulgui estar amb els amics que munti un club, però no cal que entri a l’Ajuntament. Recordo que en una jornada de participació de dones d’ara fa un parell d’anys, la mateixa Dolly Grau em va recriminar molt durament que el Sarrià Actiu arribava tard, i que a vegades algun acte ja s’havia celebrat. Jo coneixia les raons, objectives i importants, per les quals no havia sortit a l’hora el Sarrià Actiu, però vaig callar i vaig assumir la crítica i es varen posar les mesures per millorar-ho. Ara és el que correspon, assumir la responsabilitat política, no l’administrativa, i procurar millorar.

Aquest cap de setmana he de fer deures. Tinc la informació que anirà al ple del proper dimarts, però com ha succeït altres vegades, sobretot en quant a la informació econòmica, està incompleta. S’ha d’aprovar el pressupost i no tenim el detall, només l’agregat. A més el divendres a Sarrià de ter se celebrava Santa Rita, o sigui que en el millor dels casos, aquesta informació la tindrem el dilluns per la tarda. No passa res, com que la nostra feina habitual la podem deixar de banda quan convé, ja que no sembla important que l’oposició tingui la documentació amb prou temps per estudiar-la, ens hi posarem ni que sigui de nit.
En els darrers pressupostos en què vaig col•laborar, érem els regidors els que fèiem els càlculs, després es consensuaven amb el secretari i confeccionàvem el pressupost. Tota la informació econòmica l’havíem elaborat nosaltres, tenint en compte les despeses i ingressos d’altres exercicis, les desviacions, les previsions d’inversions, les previsions d’ingressos i els percentatges d’augment o decrement, etc. Això, sembla complicat, però forma part de la feina dels polítics i aquest govern té un regidor amb una sola delegació, la d’hisenda, per tant és la seva responsabilitat confeccionar correctament la documentació i tenir-la a temps.
Torno a la pregunta de l’inici. Anem bé o farem salat?