diumenge, 19 de desembre del 2010

Un blog analògic


He penjat un cartell a la porta de casa. De fet és el segon Saps que..? que informa als veïns de diferents temes del poble. El primer anava sobre el Centre de Visitants, i deia el què en aquest blog m’heu sentit queixar-me en infinitat d’ocasions. Aquest segon Saps que...? va adreçat als veïns del barri. Resulta que en el ple del 30 de novembre, l’equip de govern va aprovar inicialment la reforma de la 3a fase del carrer Major, i segons els plànols, en la rotonda de can Rebugent s’hi erigirà una lluminària, disseny de l’artista Domènec Fita de grans dimensions, atès l’espai on s’ha d’encabir. En el ple, vaig formular diferents queixes, referent a què no s’havia informat als veïns, al cost excessiu de la lluminària (62.000€) i a la idoneïtat de l’emplaçament. D’aquest projecte n’ha parlat en Roger Casero en el seu blog.

En una reunió de l’Associació de Veïns de Sarrià de Baix, vaig demanar si es sol·licitaria aquesta reunió pels veïns afectats per aquesta obra i la resposta fou que ho decidirien després que l’Ajuntament els donés la informació. No estic d’acord amb aquest tipus de democràcia delegada que acumula informació i se la reserva. Una associació de veïns ha de tenir clar que es deu als veïns, no només als socis, i que el prioritari és la informació, no la dinamització del barri. Una altra cosa són les associacions culturals i de lleure.

Arribat en aquest punt, en què l’Ajuntament no reuneix als veïns (fins a dia d’avui), l’Associació de Veïns tampoc, passa el temps, ningú s’assabenta de res i poca gent llegeix els blogs digitals, he optat per utilitzar el sistema més antic de tots, un ban al tauló d’anuncis. Com que és un iniciativa particular, l’he penjat a casa meva.

Sembla ha aixecat polèmica i força gent s’ho llegeix. Des de Ràdio Sarrià varen penjar el primer Saps que...?, també em varen entrevistar, i l’altra dia vaig empaitar in fraganti al primer tinent d’alcalde que anava per fer-li una foto. (Del primer també en va fer una, que el varen veure..) A Sarrià de Ter, hi ha moments que són ben còmics.

Dades de l'escultura: cub de 1,5m.x 1,5m. de base per 9 metres d'alçada. Feta de corten i vidres emplomats, disseny de l'artista Domènec Fita. Cost de construcció: 62.000 euros.